Voorwaarden voorverkoop

De voorverkoop startte dinsdag 24 mei voor iedereen die ten minste acht voorstellingen in het nieuwe seizoen wil bezoeken. Dinsdag 31 mei 13:00 uur start de voorverkoop vanaf vier voorstellingen. Let op: doorgeschoven voorstellingen en voorstellingen waarvoor al eerder kaarten zijn gekocht en die plaatsvinden in seizoen 2022-2023, tellen hierin mee!  Op dinsdag 7 juni om 13:00 uur begint de losse kaartverkoop.

Klik hier voor de flyer van het nieuwe seizoen.

Klik hier voor het gehele programma.

Persoonlijk account

U kunt tijdens de voorverkoop alleen kaarten bestellen als u een persoonlijk account heeft. Uw account is bereikbaar via https://hetpark.podiumnederland.nl. Heeft u nog geen account, dan kunt u deze aanmaken via dezelfde link. U vult dan uw e-mailadres welke u hiervoor wilt gebruiken. U ontvangt een bevestiging in uw e-mail en kunt met een eigen gemaakt wachtwoord in uw account komen.

Stappenplan reserveren

• Ga naar seizoen 2022 - 2023

• Klik op ‘bestel’ bij de voorstelling van uw keuze

• Tijdens de voorverkoop wordt u gevraagd om in te loggen: Log in of maak een account aan. U kunt het beste al vóór de voorverkoop een account aanmaken, zodat u op dit punt direct door kunt met bestellen! Buiten de voorverkoop om kunt u ook zonder account uw kaarten kopen. 

• Kies de plaatsen van uw voorkeur in de zaalplattegrond

• Kies de prijssoort die van toepassing is (deze staat standaard op ‘normaal’) 

• Klik op ‘Toevoegen aan winkelmandje’

• Klik op ‘Verder winkelen’ om uw volgende voorstelling te reserveren 

• Als u klaar bent, kiest u voor ‘Bestelling afronden’ (let op: tijdens de periode van voorverkoop dient u een minimaal aantal voorstellingen te reserveren anders kunt u niet verder)

• Kies de wijze waarop u uw tickets wilt ontvangen 

• Betaal via iDEAL, Podium Cadeaukaart of gebruik uw tegoed (deelbetaling is mogelijk) 

• Per mail ontvangt u een betalingsbevestiging met e-tickets. Met uw eigen account kunt u te allen tijde uw tickets downloaden of printen

Veelgestelde vragen over de (voor)verkoop

Voor hoeveel voorstellingen moet ik reserveren om met voorrang in de voorverkoop te kunnen bestellen?
Vanaf 24 mei moet u voor minimaal 8 voorstellingen een kaart kopen. Vanaf 31 mei moet u voor minimaal 4 voorstellingen een kaart kopen. Tijdens de voorverkoop tellen eerder gekochte kaarten voor voorstellingen in seizoen 2022-2023 mee in uw totaal aantal te kopen voorstellingen. Vanaf 7 juni begint de losse kaartverkoop en kunt u ook één kaart kopen.

Wat zijn de voordelen van kopen in de voorverkoop?
U wordt tijdens de voorverkoop automatisch abonnee en hoeft hiervoor niets extra's te doen. Hier zijn vele voordelen aan verbonden zoals gratis naar inleidingen en het niet betalen van reserveringskosten. Zie onderaan de pagina voor meer voordelen.

Tellen mijn eerder gekochte kaarten voor voorstellingen in seizoen 2022-2023 mee in de voorverkoop?
Ja, uw eerder gekochte kaarten voor seizoen 2022-2023 tellen mee voor het minimale aantal te bestellen voorstellingen. Voorbeeld: u heeft al kaarten voor één voorstelling, dan dient u nog zeven voorstellingen bij te reserveren vanaf 24 mei en drie vanaf 31 mei.

Zijn er dit seizoen ook arrangementen te bestellen?
Ja in het nieuwe seizoen heeft Het Park weer een voor- en nageniet arrangementen te bestellen. Het voorgeniet arrangement is €5,50 per persoon en het nageniet arrangement is €7,50 per persoon.

Klopt het dat ik geen reserveringskosten betaal tijdens de voorverkoop?
Ja dit klopt. Tijdens de voorverkoop betaalt u geen reserveringskosten. 

Hoe betaal ik met mijn tegoed?
Aan het einde van het bestelproces klikt u op betalen. In het volgende scherm krijgt u de mogelijkheid om met uw tegoed te betalen. Het resterende bedrag, als dat er is, kunt u via iDeal betalen.

Kan ik ook rolstoelplaatsen boeken tijdens de voorverkoop?
Ja dit kan. Hiervoor dient u contact op te nemen met de servicebalie via telefoon of via de e-mail. Let op: u dient wel aan het aantal voorstellingen te komen. Houd er rekening mee dat Het Park beperkt aantal rolstoelplaatsen heeft dus dat het vol kan zijn.

Klopt het dat de plaatsen op het balkon niet te reserveren zijn?
Ja dit klopt. Bij sommige voorstellingen gaat eerst alleen de zaal in de verkoop en pas op een later moment het balkon (mocht dit nodig zijn).

Kan ik betalen met gemeentebonnen?
Ja dit kan. Helaas kan dit niet online of telefonisch en hiervoor dient u naar de servicebalie te gaan tijdens de gebruikelijke openingstijden.

Kan ik ook telefonisch reserveren?
Ja, dat is mogelijk. Toch raden wij aan bij grote bestellingen om langs te komen bij de servicebalie, zodat het kiezen van plaatsen in de zaal makkelijker gaat.

Kan ik ook per mail mijn bestelling doorgeven?
Wij raden u aan om niet per e-mail uw reservering door te geven, omdat de kaartverkoop doorloopt en het mogelijk kan zijn dat er later gereageerd wordt op uw e-mail. U kunt in dit geval beter bellen of langskomen bij de servicebalie. Mocht het niet anders kunnen, dan kunt u een e-mail sturen, waarin u uw volledige NAW-gegevens, voorstelling en plaats waar u wilt zitten doorgeeft. Wij kunnen niet garanderen dat er nog voldoende plaats is. Houd rekening met een verwerkingstijd van ongeveer 5 werkdagen.

Kan ik ook een serie kopen tijdens de voorverkoop?
Ja, er zijn diverse series te koop zoals de toneelserie, Klassieke muziek op zondag, Niet te missen makers en de dansserie. Het aantal voorstellingen in de serie telt mee bij het totaal aantal voorstellingen.

Kan ik ook een cursus kopen tijdens de voorverkoop?
Ja. Dit jaar heeft Het Park twee cursussen, een Opera Cursus en een Toneelkijk Cursus. Allebei zijn deze te boeken tijdens de voorverkoop. Deze tellen niet mee voor de minimaal te bestellen voorstellingen in de voorverkoop.

Wanneer komt de seizoensbrochure uit?
De seizoensbrochure wordt vanaf 22 augustus 2022 verspreid. Er wordt een beperkt aantal verstuurd. Het is mogelijk vanaf dan een brochure af te halen bij de servicebalie. Ook kunt u er één aanvragen bij de servicebalie om na te sturen.

Waarom krijgen bezoekers die veel kaarten in één keer bestellen voorrang op het kopen van kaarten?
Dit is één van de voordelen die Het Park geeft aan bezoekers die veel kaarten in één keer kopen. Verder blijkt dat voor (bijna) alle voorstellingen ook nog kaarten te reserveren zijn in de losse kaartverkoop. Voorbeeld de helft van de kaarten voor de voorstelling van Youp van ’t Hek en Van der Laan & Woe zijn geblokkeerd voor de losse kaartverkoop.

Is het mogelijk om mijn abonnement in delen te betalen?
Ja, dit kan door contact op te nemen met de servicebalie.

Kan ik ook betalen met mijn Podiumcadeaukaart?
Ja u kan via de website en aan de servicebalie betalen met een Podiumcadeaukaart. Telefonisch is dit niet mogelijk. Voordelen abonnees

Kan ik ook met de Nationale Kunst en Cultuur kaart betalen?
Nee dit is helaas niet mogelijk.

Hoe betaal ik met een Podiumcadeaukaart? 
Aan het einde van het bestelproces klikt u op betalen. In het volgende scherm krijgt u de mogelijkheid om uw Podiumcadeaukaart te gebruiken om te betalen. Het resterende bedrag, als dat er is, kunt u via iDeal betalen.

Voordelen abonnement

Zilver (4 of meer voorstellingen)   

Goud (8 of meer voorstellingen)   

Platina (12 of meer voorstellingen)   

Bestellen vanaf di 31 mei – 13.00 uur   

Bestellen vanaf di 24 mei – 13.00 uur    

Bestellen vanaf di 24 mei – 13.00 uur   

Eerder gekochte voorstellingen, welke plaatsvinden in seizoen 2022-2023, tellen mee bij het min. aantal te bestellen voorstellingen    

Eerder gekochte voorstellingen, welke plaatsvinden in seizoen 2022-2023, tellen mee bij het min. aantal te bestellen voorstellingen   

Eerder gekochte voorstellingen, welke plaatsvinden in seizoen 2022-2023, tellen mee bij het min. aantal te bestellen voorstellingen   

Vóór de losse kaartverkoop uw plaatsen kiezen in de zaal   

Vóór de losse kaartverkoop uw plaatsen kiezen in de zaal   

Vóór de losse kaartverkoop uw plaatsen kiezen in de zaal   

Geen reserverings- en administratiekosten bij e-tickets*   

Geen reserverings- en administratiekosten bij  e-tickets*   

Geen reserverings- en administratiekosten bij e-tickets*   

Tickets besteld tijdens de voorverkoop kosteloos retourneren tot 4 dagen voor de voorstelling **   

Tickets besteld tijdens de voorverkoop kosteloos retourneren tot 4 dagen voor de voorstelling **   

Tickets besteld tijdens de voorverkoop kosteloos retourneren tot 4 dagen voor de voorstelling **   

Gratis naar inleidingen (uitsluitend bij voorverkoop reservering indien voorradig)   

Gratis naar inleidingen (uitsluitend bij voorverkoop reservering indien voorradig)   

Gratis naar inleidingen (uitsluitend bij voorverkoop reservering indien voorradig)   

Als eerste op de hoogte van nieuwe en bijgeboekte voorstellingen   

Als eerste op de hoogte van nieuwe en bijgeboekte voorstellingen   

Als eerste op de hoogte van nieuwe en bijgeboekte voorstellingen   

  

Uitnodiging seizoenprestatie   

Uitnodiging seizoenprestatie   

  

Geen reserveringskosten bij extra aankoop van voorstellingen in de loop van het seizoen   

Geen reserveringskosten bij extra aankoop van voorstellingen in de loop van het seizoen   

  

  

Keuze gratis voorstelling voor eigen gebruik of donatie voor iemand anders  

*alleen voorstellingen gekocht in voorverkoop
**alleen voorstellingen gekocht in voorverkoop, administratiekosten worden niet geretourneerd