Algemene bezoekersvoorwaarden en veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Vragen over openingstijden

Wat zijn de openingstijden van de servicebalie?

Vanaf 8 januari 2024 gelden nieuwe openingstijden:

  • De servicebalie is dan telefonisch bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag van 13.00 uur tot 15.00 uur.
  • De balie is tijdens deze dagen fysiek geopend tussen 15.00 en 17.00 uur.
  • Voor het afhalen van uw kaarten kunt u vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling terecht. De servicebalie sluit dan weer om 20.30 uur.
  • In het weekend en op feestdagen is de servicebalie 1 uur voor aanvang geopend. Tijdens de zomervakantie en kerstvakantie gelden er gewijzigde openingstijden. 
  • De deuren van Het Park zijn geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstellingen.
Vragen over gekochte kaarten

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat nu?
Bij de servicebalie kunt u op de avond van de voorstelling een kopiekaart halen (er kan wel om een legitimatie gevraagd worden). De kosten hiervan zijn €1,- per kopiekaart.

Kan ik kaarten ook teruggeven?
Mocht u verhinderd zijn voor een voorstelling waarvoor u al kaarten heeft, dan kunt u uw kaarten ruilen of retourneren tot één week voor de betreffende voorstelling (uitgezonderd kaarten gekocht in een serie). Dit kan alleen door middel van een e-mail te sturen naar servicebalie@hetpark.nl. Bij het retour brengen van de kaart(en) blijft het aankoopbedrag minus de administratiekosten in tegoed staan op naam en adres van degene die de kaarten besteld heeft. Deze kan het tegoed gebruiken om een andere voorstelling uit te zoeken. Het tegoed is niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor een cadeaubon of contanten. Het tegoed is geldig tot een jaar na uitgiftedatum. De administratiekosten hiervoor bedragen €2,50 per kaart, met een maximum van €15,-.

Kan ik kaarten ook ruilen voor een andere voorstelling?
Kaarten kunnen tot uiterlijk 7 dagen* voor aanvang van de voorstelling geruild worden voor een andere voorstelling. De kosten hiervoor bedragen €2,50 per kaart met een maximum van €15,-.

*Voor abonnees van Het Park gelden andere voorwaarden.

Kan ik mijn kaarten weggeven aan iemand anders ondanks dat ze op mijn naam staan?
U kunt uw kaarten altijd aan iemand anders geven. Houd er wel rekening mee dat u nog altijd de informatie ontvangt over de voorstelling, als daarmee iets aan de hand mocht zijn (bijv. wijziging in tijd, wijziging in datum). Dit omdat de kaarten op uw naam staan.

Kan ik mijn abonnement laten vervallen?
Dit is mogelijk, de administratieve kosten hiervan zijn €12,50. 

Vragen over reserveringskosten

Ik koop mijn kaarten via internet en laat ze per e-mail bezorgen. Wat zijn hiervan de kosten?
De kosten hiervoor zijn de tijdelijke restauratietoeslag van € 0,50 per kaart én reserveringskosten á € 2,- per kaart met een maximum van € 7,50.

Ik koop mijn kaarten via internet en ontvang ze graag per post. Wat zijn hiervan de kosten? 
De kosten hiervoor zijn de tijdelijke restauratietoeslag van € 0,50 per kaart én reserveringskosten á € 2,- per kaart met een maximum van € 7,50 plus €2,50 verzendkosten.

Ik boek mijn kaarten via de servicebalie (e-mail / telefonisch) of aan de balie; wat zijn hiervan de kosten? 
U betaalt de tijdelijke restauratietoeslag van € 0,50 per kaart én reserveringskosten á € 2,- per kaart met een maximum van € 7,50.  Als u de kaarten en factuur per post wenst te ontvangen zijn de kosten €7,50 plus €2,50 verzendkosten.

Wachtlijst/Uitverkochte voorstellingen

Als een voorstelling is uitverkocht, kan ik dan mijn geld terugkrijgen als ik niet naar de voorstelling kan gaan?

Tot 7 dagen voor de voorstelling kunt u de kaarten terugbrengen aan de servicebalie, dan wordt het bedrag omgezet in een tegoed. Geld terug is helaas niet mogelijk. (zie 'Kan ik kaarten ook teruggeven?')

Indien er een wachtlijst bestaat voor de voorstelling die u niet kan bezoeken, kunt u ons mailen tot 4 dagen voor de voorstelling. Als het lukt om de kaarten door te verkopen, wordt het bedrag het bedrag van de tickets onder aftrek van de administratiekosten in tegoed gezet. Kosten hiervoor bedragen €2,50 per doorverkochte kaart met een maximum van €15. Mocht dit niet lukken dan kunnen wij de kaarten niet retourneren.

Hoe kan ik mezelf op de wachtlijst plaatsen als een voorstelling is uitverkocht?
Als een voorstelling is uitverkocht, verschijnt er op de website bij de betreffende voorstelling een knop 'wachtlijst'. Als u deze button aanklikt, kun u zich inschrijven voor de wachtlijst als u een account heeft. Indien u geen account heeft, kunt u deze aanmaken.

Hoe werkt de wachtlijst precies?
Zodra er kaarten terugkomen van een uitverkochte voorstelling, gaan wij de bezoekers bellen die op de wachtlijst staan. Het is voor ons belangrijk daadwerkelijk contact te hebben met iemand die op de lijst staat, omdat wij de kaarten vaak dezelfde dag ook weer willen verkopen. Bent u niet thuis op het moment dat wij bellen, dan bellen wij automatisch de volgende op de lijst. Wij spreken geen antwoordapparaten in. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Kan ik ook op de wachtlijst worden geplaatst als ik de kaarten voor een andere dag die ook uitverkocht is, wil ruilen?
U kunt zich ook op de wachtlijst laten plaatsen indien u voor dezelfde voorstelling maar dan met een andere datum wilt ruilen en deze ook uitverkocht blijkt te zijn. Als meerdere mensen dit hebben gedaan kunnen wij kijken of er iemand is die met u kan ruilen.

Super Seats bij Jesus Christ Superstar

Klik voor alle informatie over de Super Seats bij de voorstelling van Jesus Christ Superstar hier.

Vragen over garderobe

Hebben jullie een garderobe?
Ja wij hebben een garderobe, als u voor de foyer met de trap naar beneden gaat loopt u hier tegen aan.

Wat als ik mijn garderobe nummertje kwijt ben?
Als u uw nummer kwijt bent brengen wij hiervoor €10,- in rekening. 

Vragen over cadeaubonnen en Podium Cadeaukaarten

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?
Wij verkopen de Podium Cadeaukaart. Deze kaart ziet eruit als een pinpas en kan opgewaardeerd worden vanaf €10. Bij de servicebalie zijn tevens diverse leuke cadeauverpakkingen verkrijgbaar.

Papieren theaterbonnen kunnen niet worden gebruikt als betaalmiddel bij internetreservering. Deze kunt u wel als betaalmiddel gebruiken bij de servicebalie in ons theater. Als u uw bestelling heeft gedaan via internet kunt u de bonnen ook daarna bij de servicebalie inleveren, waarna het bedrag (maximaal ter hoogte van het ticketbedrag) wordt teruggestort op uw rekening.

Welk bedrag staat er op Podium Cadeaukaart?
U kunt zelf bepalen welk bedrag (vanaf €10) u op de Podium Cadeaukaart zet. 

Hoe lang is een Podium Cadeaukaart geldig?

De Podium Cadeaukaart is geldig tot 3 jaar na uitgifte. Zie meer informatie op de website van Podium Cadeaukaart, klik hier.

Wat gebeurt wanneer niet het gehele bedrag van de kaart gebruikt wordt?

Het bedrag wat u moet afrekenen wordt van de kaart afgeschreven, het overige bedrag blijft op de kaart staan.

Kan ik Podium Cadeaukaarten ook via het internet verzilveren?
U kunt uw Podium Cadeaukaart ook verzilveren bij betalingen via internet. Tijdens het reserveren krijgt u de optie ‘betaalmiddel’ en dan klikt u de Podium Cadeaukaart aan. In het scherm dat zich vervolgens opent, voert u de code in die op de achterkant van de kaart staat. Daarnaast wordt ook om de verificatiecode gevraagd die zich onder de kraslaag aan de achterkant van de kaart bevindt. Als het tegoed op de kaart niet voldoende is voor het gehele aankoopbedrag kunt u het resterende bedrag met een andere betaalmethode (iDeal) voldoen. Een eventueel restbedrag blijft op de kaart staan staan en kunt u bij een volgende reservering gebruiken.

Kan ik ook andere cadeaukaarten bij Het Park verzilveren?
Het Park accepteert alleen de Podium Cadeaukaart als betaalmiddel. Andere bonnen (waaronder de Kunst en Cultuurkaart, VVV bonnen, de Entertainmentcart, Musicalbon etc.) accepteren wij niet, uitzondering is de Omring Cadeaukaart.

Vragen over automatische incasso

Met het insturen van een bestelbon waarbij u tekent voor incasso gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. Hierbij machtigt u Het Park tot éénmalig automatische incasso met rekeningnummer NL90 RABO 0136269079. U verplicht zich tot afname van de toegewezen plaatsbewijzen, ook als u minder voorstellingen krijgt toegewezen dan u heeft besteld. Als u het oneens bent met deze afschrijving, kunt u het laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken contact op met uw bank en vraag uw bank naar de voorwaarden.

Vragen over tegoedbonnen

Hoe wissel ik een tegoed in?
U kunt uw tegoed inwisselen via onze website en via de servicebalie. Op de website dient u een account aan te maken met het emailadres waar u uw voorstellingen mee heeft gereserveerd. In dit account kunt u de voorstellingen en uw tegoed terugvinden. Als u een reservering maakt via de site met inlog in uw account, wordt uw tegoed zichtbaar op het moment dat u in het betalingsgedeelte van de reservering komt. Hier komt u nadat u akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Uw gekochte kaarten kunt u via uw account downloaden en printen.

U kunt uw tegoed ook inwisselen aan de servicebalie. Neem uw tegoedbon mee en geef uw postcode en huisnummer door aan de servicebaliemedewerker. Het tegoed zal verrekend worden met uw reservering.

Korting / Jongerenkorting

Op veel voorstellingen wordt op de dag van de voorstelling 50% korting verstrekt aan jongeren t/m 21 jaar. Uitzondering hierop zijn tickets voor jeugd- en familievoorstellingen en voorstellingen waarop geen kortingen mogen worden gegeven. Tickets voor deze korting kunnen uitsluitend op de dag van de voorstelling aan de balie worden gekocht, op vertoon van legitimatie.

Rolstoelplaatsen

Kan een rolstoelplaats ook via het internet gereserveerd worden?
Helaas is het niet mogelijk om via het internet een rolstoelplaats te reserveren. U kunt dit met de servicebalie regelen via e-mail, telefonisch of aan de balie.

Waar zijn de rolstoelplaatsen in de zaal?
Er zijn in de Hamletzaal rolstoelplaatsen op rij 2 en 3 (2 rolstoelplaatsen) en ook op het balkon is 1 rolstoelplaats (deze heeft nog een kleine trap).
In de Othellozaal zijn 2 rolstoelplaatsen beschikbaar voor de tribune.

Kan iemand die ik meeneem naast mij zitten als ik een rolstoelplaats reserveer?
Als u gebruik maakt van een rolstoelplaats kan degene die met u mee gaat inderdaad naast u zitten.

Oordopjes

Ik vind het geluid te hard staan in de zaal, wat kan ik hieraan doen?
Bij de servicebalie is het mogelijk om herbruikbare oordopjes aan te schaffen voor €2,99. De oordopjes hebben een uitstekend muziekfilter, veilige geluidsdemping, zitten comfortabel, zijn makkelijk mee te nemen en herbruikbaar. 

Kindervoorstellingen

Hebben jullie ook stoelverhogers?
Speciaal voor kindervoorstellingen hebben wij een beperkt aantal stoelverhogers (200 stuks). Deze zijn gratis verkrijgbaar bij de garderobe of staan klaar bij de ingang van zaal. De stoelverhogers zijn alleen geschikt voor kinderen. Uiteraard kunt u ook uw eigen stoelverhoger meenemen.

Mogen kleine kinderen op schoot?
Voor kinderen dient u gewoon een stoel te reserveren voor een voorstelling. Als meerdere mensen in de zaal een kind op schoot laten zitten, hebben de kleinste bezoekers in de rij erachter hier hinder van. Uitzondering hierop is het 'Peuter & Kleuter festival' en de 'Babyconcerten'. Alleen de allerkleinsten (baby’s en kinderen tot 1 jaar) die met hun ouders/broertjes en zusjes meegaan mogen op schoot van één van hun ouders zitten.

Vragen over parkeren

Waar kan ik parkeren?
Onder het theater ligt een openbare parkeergarage en in de directe omgeving van het theater zijn voldoende parkeerplaatsen op loopafstand. In de parkeergarage en op de Lambert Melisweg kunt u alleen betaald parkeren.  Kijk voor alle parkeerplekken en regels op www.hoorn.nl/parkeren-bezoekers

Waar kan ik mijn klacht kwijt over parkeren parkeergarage?
De parkeergarage en omliggende parkeergelegenheden worden beheerd door de gemeente Hoorn. Wie vragen over het parkeren heeft, kan terecht bij het bureau Stadstoezicht. Dat kan door te mailen naar parkeren@hoorn.nl 

Hoeveel parkeerplaatsen zijn er onder de schouwburg?
De parkeergarage bevat 135 parkeerplaatsen, waarvan 2 invalidenplaatsen.

Beschikt de garage ook over een invalidenparkeerplaats?
De parkeergarage beschikt over 2 invalidenparkeerplaatsen.

Kan ik ook met een lift vanuit de parkeergarage in het theater komen?
Vanuit de parkeergarage begeeft u zich naar de garderobe. Naast de balie van de garderobe vindt u de lift. Indien het theater gesloten is, kunt de lift niet gebruiken. Om de garage te verlaten gaat u links af naar de uitgang. Links van de trap die u ziet, bevindt zich een pad welke schuin oploopt en op de stoep naast de openbare weg uitkomt.

Vragen over groepsreservering

Kan ik een voorstelling met een groep bezoeken?
Er bestaat een mogelijkheid om met een groep een voorstelling te bezoeken. Wij moeten hiervoor altijd eerst toestemming aan het betreffende gezelschap vragen, maar meestal is het geen probleem. Wij praten over een groep indien deze bestaat uit 20 personen of meer.

Krijg ik korting als ik met een groep kom?
Voor de meeste voorstellingen bedraagt de groepskorting €2,- per persoon (v.a. 20 personen).

Kunnen jullie ook arrangementen aanbieden voor een groep?
Wij kunnen een hele avond uit voor u organiseren met diverse mogelijkheden zoals koffie met gebak voor aanvang, in de pauze een drankje, na afloop een nazit of misschien wel een diner vooraf. Bijna alles is mogelijk! Neemt u gerust contact met ons op.

Vragen over rondleidingen

Kan ik ook een rondleiding door het gebouw krijgen?
Schouwburg en Congrescentrum Het Park verwelkomt groepen voor een kijkje achter de theaterschermen. Groepen vanaf 10 personen zijn van harte welkom. U kunt zich opgeven via servicebalie@hetpark.nl of telefonisch contact opnemen met de servicebalie via 0229-291010.

Het gebouw

Is er een lift aanwezig in het gebouw?
Het gebouw beschikt over een de lift die u vanuit de parkeergarage het theater in brengt en over een lift welke u naar de theaterzalen brengt. Hiermee zijn de ingangen 2, 4 en 5 van de Hamletzaal bereikbaar.

Indien het theater gesloten is, kunt u de lift vanuit de parkeergarage niet gebruiken. Om de garage te verlaten gaat u links af naar de uitgang. Links van de trap die u ziet, bevindt zich een pad welke schuin oploopt en op de stoep naast de openbare weg uitkomt.

Beschikt Schouwburg en Congrescentrum Het Park over invalidentoiletten?
Ja, het theater beschikt over 2 invalidentoiletten in de foyer (vlakbij zaalingang 1 en bij zaalingang 3 beneden).

Huren en gebruik van zalen en andere ruimtes in Schouwburg en Congrescentrum Het Park 

Gelden er algemene voorwaarden voor het huren van zalen en andere ruimtes van Het Park?
Ja, graag wijzen wij onze huurders op de algemene voorwaarden die van toepassing zijn als de activiteit in een definitieve huurovereenkomst is vastgelegd. Klik hier voor meer informatie over de voorwaarden voor het huren van zalen en andere ruimten, gebruik van zalen en andere ruimten en de verplichtingen van Het Park.

Vragen over arrangementen

Is het mogelijk bij de middagvoorstellingen een luncharrangement bij te boeken en zo ja, waar bestaat dit arrangement uit?
Ja het is mogelijk een lunch te bestellen bij de middagvoorstellingen. Het arrangement bestaat uit een heerlijke driegangenlunch voorafgaande aan de voorstelling. Geniet van een heerlijke soep, ambachtelijk belegd brood en koffie met gebak. Het arrangement is beschikbaar bij alle middagvoorstellingen in Het Park. U kunt dit arrangement voor slechts €12.95 bijboeken bij de desbetreffende middagvoorstelling. Hierbij kunt u kiezen uit drie variaties: vlees, vis of vegetarisch.

VSCD juli 2012
1. ALGEMENE BEZOEKERSVOORWAARDEN VAN DE BIJ DE VERENIGING VAN SCHOUWBURG- EN CONCERTGEBOUWDIRECTIES AANGESLOTEN THEATERS EN CONCERTZALEN.

1.1 Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden worden gehanteerd door alle Nederlandse concertzalen, theaters en overige podia (hierna te noemen het 'Theater') die aangesloten zijn bij de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD), alsmede door enkele andere Theaters die dit kenbaar maken. Een actuele lijst van aangesloten Theaters is op te vragen bij de VSCD, Funenpark 1, 1018 AK Amsterdam.

1.2 Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen het Theater en een bezoeker van het Theater. Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden hebben tevens betrekking op alle handelingen die ter uitvoering van deze overeenkomst worden verricht. Onder bezoeker (hierna: 'de Bezoeker') wordt voor deze Algemene Bezoekersvoorwaarden verstaan iedere persoon of rechtspersoon die op enigerlei wijze, direct of indirect, een overeenkomst met het Theater sluit terzake van het bijwonen van een door het Theater dan wel door een derde in het gebouw van het Theater (hierna: 'het Gebouw', waaronder ook dient te worden begrepen dat deel van de aan het Gebouw grenzende openbare weg waartoe het Theater op enigerlei wijze zakelijk gerechtigd is) of een andere locatie, ingezet door het theater, te organiseren evenement. Daarnaast worden deze Algemene Bezoekersvoorwaarden van toepassing verklaard voor een ieder die enig evenement in het Gebouw bijwoont, zonder dat de betrokkene direct of indirect een overeenkomst met het Theater heeft gesloten.

1.3 Het Theater zal al het mogelijke verrichten om het bezoek in het Gebouw naar wens van de Bezoeker te laten verlopen. Het Theater zal optimale zorgvuldigheid jegens de Bezoeker betrachten. Het Theater zal tevens trachten de evenementen in het Gebouw ongestoord te laten plaatsvinden. Het Theater spant zich in eventuele overlast of ongemak voor de Bezoeker tot een minimum te beperken, alsmede de veiligheid van de Bezoeker zo veel mogelijk te waarborgen. Het Theater verneemt graag suggesties van de Bezoeker ter verbetering van de dienstverlening. De Bezoeker kan terzake te allen tijde contact opnemen met de directie van het Theater. Mocht enige overlast of ongemak in redelijkheid niet te vermijden zijn, dan biedt het Theater hiervoor zijn verontschuldigingen aan.

2. Kaartverkoop/Aanbiedingen/ Prijzen

2.1 Alle door het Theater, dan wel door derden gedane aanbiedingen, (programma-) aankondigingen, mededelingen of anderszins verschafte informatie en prijsopgaven zijn vrijblijvend. Het Theater aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten in door het Theater en door derden aan de Bezoeker gedane aankondigingen, aanbiedingen, mededelingen of anderszins verschafte informatie en prijsopgaven, dan wel voor fouten gemaakt bij de (voor-) verkoop van plaatsbewijzen door derden, daaronder begrepen de zogenaamde voorverkoopadressen.

2.2 Indien dit hem/haar wordt verzocht, is de Bezoeker te allen tijde verplicht zijn toegangsbewijs en enige kaart die recht geeft op korting op dit toegangsbewijs aan als zodanig kenbare functionarissen van het Theater te tonen. Het toegangsbewijs dient in ieder geval te worden getoond bij binnenkomst van (de betreffende ruimte in) het Gebouw, ook indien de Bezoeker (de betreffende ruimte in) het Gebouw heeft verlaten tijdens (de duur van) een evenement.

2.3 De Bezoeker is niet gerechtigd tot verkrijging van restitutie van de toegangsprijs of enige andere vergoeding (i) in geval van verlies of diefstal van zijn/haar toegangsbewijs of (ii) in geval de Bezoeker het toegangsbewijs van een derde anders dan het Theater heeft verkregen en deze afdracht van de toegangsprijs door de derde aan het Theater om redenen aan de zijde van de derde niet plaatsvindt.. Indien de Bezoeker om welke reden dan ook geen gebruik maakt van het toegangsbewijs, komt dit voor zijn/haar eigen rekening. Een eenmaal verkregen toegangsbewijs kan niet worden geruild. In deze gevallen vindt evenmin restitutie van de toegangsprijs plaats.

3. Verbod doorverkoop e.d.

3.1 De Bezoeker is gehouden om het toegangsbewijs voor een evenement voor zichzelf te houden en derhalve niet op enigerlei wijze aan derden door te verkopen, ter verkoop aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden aan te bieden of te verstrekken.

3.2 De Bezoeker is jegens het Theater gehouden om op geen enkele wijze reclame of enige (andere) vorm van publiciteit te maken in verband met het evenement en een onderdeel daarvan indien dit geschiedt met de intentie het toegangsbewijs (door) te verkopen, een en ander naar oordeel van het Theater.

3.3 De Bezoeker die zijn toegangsbewijs om niet en niet in het kader van commerciële doeleinden aan derden ter beschikking stelt is verplicht om de aan hem als Bezoeker opgelegde verplichtingen zoals verwoord in voorgaande leden van dit artikel ook op te leggen aan degene aan wie hij het toegangsbewijs ter beschikking stelt en staat er jegens het Theater voor in dat deze perso(o)n(en) deze verplichtingen nakomt.

3.4 Indien de Bezoeker zijn verplichtingen zoals verwoord in de voorgaande leden van dit artikel niet nakomt en/of daarvoor niet in kan staan, is de Bezoeker een direct opeisbare boete van € 10.000,- per overtreding aan het Theater verschuldigd en € 5.000,- voor iedere dag dat de overtreding heeft voortgeduurd onverminderd het recht van het Theater om van de Bezoeker bovendien nakoming en/of vergoeding van de gelden of nog te lijden schade te vorderen.

4. Verblijf in het gebouw

4.1 Gedurende zijn/haar verblijf in het Gebouw dient de Bezoeker zich in overeenstemming met de openbare orde, de goede zeden en de met betrekking tot de aard van het bezochte evenement geldende regels van fatsoen te gedragen. De Bezoeker is in dit verband tevens verplicht de door de als zodanig kenbare functionarissen van het Theater gegeven aanwijzingen en instructies op te volgen. Indien naar het redelijk oordeel van een leidinggevend functionaris van het Theater de Bezoeker op enigerlei wijze in strijd met deze normen, aanwijzingen of instructies handelt, kan de Bezoeker voor het betreffende evenement de verdere toegang tot het Gebouw worden ontzegd, zonder dat de Bezoeker enig recht op vergoeding van zijn/haar toegangsbewijs geldend kan maken.

4.2 Het is de Bezoeker onder meer verboden:

a. aan derden in het Gebouw goederen en schriftelijk informatie zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie van welke aard dan ook te koop aan te bieden, dan wel kosteloos te verschaffen;

b. (huis-)dieren het Gebouw in te brengen;

c. etenswaren en/of (alcoholische) consumpties in het Gebouw mee te brengen;

d. naar het oordeel van een functionaris van het Theater gevaarlijke en/of voor de bezoekers hinderlijke voorwerpen of stoffen het Gebouw in te brengen c.q. met zich mee te voeren;

e. Drugs in het gebouw mee te nemen en/of te gebruiken.

4.3 In bijzondere gevallen waarin de algemene veiligheid zulks redelijkerwijze vereist, kan de bedrijfsleiding van het Theater inzage verlangen in door de Bezoeker meegevoerde (hand-) bagage. Indien zulks noodzakelijk wordt geacht, kan speciaal daarvoor opgeleid en getraind personeel de Bezoeker bovendien verzoeken mee te werken aan een veiligheidsfouillering. In geval van weigering van medewerking kan de Bezoeker de (verdere) toegang tot het Gebouw worden ontzegd zonder dat de Bezoeker enig recht heeft op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.

4.4 Het is de Bezoeker verboden om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de directie van het Theater, foto-, video-, film-, geluids- en andere opnameapparatuur in het Gebouw bij zich te hebben of genoemde apparatuur zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de directie van het Theater te gebruiken. Telefoontoestellen of andere middelen van draadloze communicatie moeten voor het betreden van het Gebouw buiten gebruik gesteld worden. De als zodanig kenbare functionarissen van het Theater zijn bevoegd om afgifte te vorderen van eventueel aangetroffen apparatuur en deze gedurende het verblijf van de Bezoeker in het Gebouw in bewaring te nemen. Bij weigering van medewerking kan de Bezoeker de (verdere) toegang tot het Gebouw worden ontzegd, zonder dat de Bezoeker enige aanspraak kan maken op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.

4.5 Het Theater behoudt zich het recht voor van het evenement waarbij de Bezoeker aanwezig is beeld- en/of geluidsopnamen te (doen) maken. De Bezoeker zal geen auteursrechtelijk of ander bezwaar maken tegen de gebruikmaking van zijn portret/gelijkenis als onderdeel van de openbaarmaking van genoemde evenementen.

4.6 Binnen het theater gelden in de daartoe aangewezen ruimten regels inzake het rookverbod. De Bezoeker is gehouden zich aan deze voorschriften inzake het roken te houden. De Beheerder van het Gebouw is bevoegd bij weigering van medewerking van de Bezoeker de (verdere) toegang tot het Gebouw te ontzeggen, zonder dat de Bezoeker enige aanspraak kan maken op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.

5. Aansprakelijkheid van het Theater

5.1 Het verblijf van de Bezoeker in het Gebouw is voor zijn/haar eigen rekening en risico.

5.2 Het Theater is slechts aansprakelijk voor door de Bezoeker geleden zaaks- en/of gevolgschade of de Bezoeker toegebracht letsel, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van opzet of grove schuld van het Theater en/of zijn functionarissen, met dien verstande dat alleen die schade voor vergoeding in aanmerking komt, waartegen het Theater verzekerd is, dan wel, naar redelijkheid en billijkheid, verzekerd had behoren te zijn en voor het daarin gehanteerde maximumbedrag. De aansprakelijkheid van het Theater wordt onder meer uitgesloten voor:

Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD juli 2012 3 a. schade ten gevolge van het handelen van derden, waaronder begrepen door het Theater ingeschakelde personen en huurders van (ruimten in) het Gebouw en de door deze derden ingeschakelde personen;

b. schade ten gevolge van het niet opvolgen van door de functionarissen van het Theater gegeven instructies en van het niet naleven van de in het algemeen geldende regels van fatsoen;

c. (gevolg-)schade ten gevolge van niet voorzienbare wijzigingen in de aanvangs- en slottijden van de evenementen waarop de overeenkomst tussen het Theater en de Bezoeker betrekking heeft;

d. schade op enigerlei wijze veroorzaakt door andere bezoekers.

5.3 Het Theater is nimmer aansprakelijk voor door de Bezoeker geleden schade, die is ontstaan ten gevolge van overmacht aan de zijde van het Theater. Onder overmacht wordt mede verstaan elke van de wil van het Theater onafhankelijke omstandigheid - ook al was deze ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst reeds als mogelijkheid te voorzien -, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, alsmede, voor zover daaronder niet reeds begrepen, oorlog, oorlogsgeweld, burgeroorlog, oproer, rellen, optreden van politie en/of brandweer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand en andere ernstige storingen in het bedrijf van het Theater c.q. in het Gebouw, weersomstandigheden en om welke reden dan ook niet-functionerend openbaar vervoer.

6. Reclame/ klachten

6.1 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst tussen het Theater en de Bezoeker dienen de directie van het Theater binnen acht dagen nadat de uitvoering van de overeenkomst heeft plaatsgevonden of plaats had moeten vinden bij aangetekend schrijven te bereiken. Klachten die na deze termijn worden ingediend worden door het Theater niet in behandeling genomen.

6.2 Reclame is niet mogelijk met betrekking tot de volgende klachten en omstandigheden, en leiden derhalve nimmer tot enige verplichting tot schadevergoeding aan de zijde van het Theater:

a. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op wijzigingen in het programma, waaronder begrepen, maar niet daartoe beperkt, wijzigingen in de perso(o)n(en) van optredens, in de samenstelling van het programma verschuivingen van evenementen naar een andere datum;

b. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de kwaliteit van de uitvoeringen van de evenementen waarop de overeenkomst tussen het Theater en de Bezoeker betrekking heeft;

c. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak veroorzaakt door andere bezoekers of wederrechtelijke indringers daaronder begrepen, maar niet daartoe beperkt, geluidsoverlast, ongepast gedrag, diefstal en molest; bij herhaalde overlast of ongemak door bepaalde, nader te identificeren bezoekers zal het Theater het mogelijke verrichten om deze bezoekers in de toekomst zo nodig de toegang te ontzeggen;

d. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak veroorzaakt door onderhoudswerkzaamheden aan het Gebouw, dan wel op de gevolgen van deze onderhoudswerkzaamheden die redelijkerwijs op dat moment mochten worden verricht;

e. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, veroorzaakt door het niet naar behoren functioneren van faciliteiten in de zalen van het Gebouw;

f. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, waaronder begrepen beperkt zicht voor de Bezoeker, veroorzaakt door (geluids-) opnamen door de media en de naar aanleiding daarvan getroffen technische voorzieningen in de zalen;

g. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op (geluids-) overlast veroorzaakt door gelijktijdig plaatsvindende evenementen, daaronder begrepen noodzakelijke handelingen die dienen ter voorbereiding op deze evenementen, of die op enige andere wijze met deze evenementen samenhangen, in andere ruimten van het Gebouw;

h. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de toewijzing en de verdeling van de plaatsen en/of een door omstandigheden noodzakelijke wijziging van het stoelenplan;

i. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, waaronder begrepen beperkt zicht op toneel en boventiteling;

j. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de aan- of afwezigheid van boventiteling, veroorzaakt door het niet naar behoren functioneren van de technische voorzieningen, dan wel de keuze van het theater die voorziening al dan niet aan te bieden;

k. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak door stakingen van het openbaar vervoer;

l. klachten omdat de Bezoeker de toegang tot de zaal is ontzegd vanwege de omstandigheden dat het evenement in deze zaal reeds een aanvang heeft genomen.

7. Persoonsgegevens

7.1 Gegevens met betrekking tot de Bezoeker, waaronder de gegevens met betrekking tot de naam, het adres en woonplaats van de Bezoeker, die door het Theater en/of de Uitlijn worden geregistreerd in verband met de verstrekking van een toegangsbewijs, worden opgenomen in een registratie in de zin van de Wet Persoonsregistratie (WPR). Het Theater en/of het verkooppunt is de houder van deze registratie.

Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD juli 2012 4 Een kopie van het aanmeldingsformulier ingevolge de WPR van deze registratie ligt ter inzage bij het Theater en het verkooppunt. Indien de Bezoeker geen persoonlijk geadresseerde informatie wenst te ontvangen, dan kan dit worden aangegeven door een brief te schrijven naar het Theater.

7.2 De bezoeker kan door het Theater gevraagd worden zich te identificeren. Indien de bezoeker geen identificatie kan laten zien dan wel deze weigert te tonen kan deze de toegang tot het Theater worden ontzegt/geweigerd. In dit geval vindt evenmin restitutie van de toegangsprijs plaats.

8. Rechten van het Theater

8.1 Bij overtreding door de Bezoeker van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in deze algemene voorwaarden is het Theater gerechtigd het toegangsbewijs ongeldig te maken of de bezoeker de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren zonder dat de Bezoeker recht heeft op restitutie die hij voor het toegangsbewijs (waaronder begrepen servicekosten) aan het Theater, al dan niet via een (voor)verkoopadres, heeft voldaan. Houders van ongeldig gemaakte toegangsbewijzen hebben geen recht op restitutie.

8.2 Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het toegangsbewijs is het Theater bevoegd de houder van dit toegangsbewijs de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren, zonder dat de Bezoeker c.q. deze houder aanspraak kan maken op enige schade die hij hierdoor zal lijden.

9. Overige voorwaarden / regelingen

9.1 Op deze Algemene Voorwaarden kan het theater aanvullende en/of regelingen van toepassing verklaren.

10.0 Toepasselijk recht / Bevoegde rechter

10.1 Op deze Algemene Bezoekersvoorwaarden en op de overeenkomst tussen de Bezoeker en het Theater is. Nederlands recht van toepassing.

10.2 Alle geschillen die uit de overeenkomst tussen de Bezoeker en het Theater voortvloeien worden ter uitsluitende berechting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.

De Algemene Bezoekersvoorwaarden zijn op 12 juli 2012 ter Griffie van de Rechtbank te Amsterdam gedeponeerd onder nummer 66/2012