Coronatoegangsbewijs

In navolging van de laatste coronamaatregelen van de Rijksoverheid, werken wij vanaf het nieuwe seizoen met het coronatoegangsbewijs (v.a. 13 jaar). De sector is afgelopen anderhalf jaar dusdanig lang dicht geweest dat wij als schouwburg de artiesten en gezelschappen zoveel mogelijk willen helpen de zalen weer te vullen. Wij hopen op uw begrip hiervoor. 

Als u besluit hierdoor niet naar een voorstelling te willen, dan kunt u uiteraard uw kaarten retourneren door een e-mail te sturen naar de servicebalie. Wilt u uw kaarten alleen annuleren indien er op de nieuwe voorstellingsdatum nog steeds aanvullende maatregelen gelden, dan adviseren wij u om de kaarten niet direct te annuleren. Indien t.z.t. blijkt dat de maatregelen nog van kracht zijn, dan kunt u tot uiterlijk één week voor aanvang van de voorstelling uw kaarten alsnog annuleren door een e-mail te sturen naar de servicebalie. Let op: geannuleerde kaarten kunnen niet meer teruggeboekt worden indien de maatregelen opgeven worden. Uiteraard kunt u, als er nog kaarten beschikbaar zijn, wel via onze website opnieuw kaarten kopen. 

CoronaCheck-app met identiteitsbewijs

Via de CoronaCheck-app kunt u dit bewijs aanmaken in de vorm van een QR code. Download eerst de CoronaCheck-app uit de App Store of de Play Store. Let op dat u dit ruim van tevoren doet; soms werkt de app niet of is deze onder constructie. Uw coronatoegangsbewijs kunt u op 3 manieren verkrijgen:

1. Een Vaccinatiebewijs

Met CoronaCheck-app kunt u van uw vaccinatiebewijs een QR-code maken. Zodra uw volledige vaccinatie geregistreerd is kunt u 14 dagen nadat u volledig gevaccineerd bent, via in de app of op de pagina inloggen met uw DigiD om uw vaccinatiebewijs aan te vragen. Als u er bij de vaccinatie toestemming voor hebt gegeven, worden uw vaccinatiegegevens automatisch opgehaald bij het RIVM, de GGD of het ziekenhuis. Als dat niet automatisch werkt, kunt u uw vaccinatiebewijs ook zelf toevoegen aan de app. Op de website www.coronacheck.nl leest u hoe u van uw vaccinatiebewijs een coronatoegangsbewijs maakt.

2. Een negatieve testuitslag

U heeft via www.testenvoortoegang.org een afspraak gemaakt voor een gratis coronatest en een negatieve testuitslag ontvangen van maximaal 24 uur oud. Via uw testlocatie ontvangt u een ophaalcode die u in de CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl omzet in een QR code. Deze code scannen wij in het theater. Let op: u kunt de afspraak voor een coronatest pas 2 weken voor de datum van het evenement inboeken. Uitsluitend testresultaten via Testen voor Toegang worden geaccepteerd.

3. Een herstelbewijs

Heeft u corona gehad en kunt u dat ook aantonen met een positieve PCR-test? Dan kunt u ook een zogenoemd herstelbewijs uploaden in de CoronaCheck-app. Dat gebeurt automatisch als u met uw DigiD inlogt op de app. Het werkt alleen als de positieve test tussen de 12 dagen en 180 dagen oud is. De QR-code is uw coronatoegangsbewijs. Deze kunt u laten scannen bij de ingang van het evenement.

Vergeet niet om ook een identiteitsbewijs mee te nemen. De medewerker bij de ingang vergelijkt de gegevens van het legitimatiebewijs met die in het coronatoegangsbewijs.

Papieren coronabewijs / gele boekje mét identiteitsbewijs

Heeft u geen mobiele telefoon of heeft u de Coronacheck-app niet op uw telefoon? Dan kunt u het coronabewijs ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl. In geval van nood, kunt u uw gele boekje gebruiken als vaccinatiebewijs. In het geval van een papieren coronabewijs, vragen wij u nadrukkelijk om uw identiteitsbewijs ook te tonen.

Vragen en meer informatie

Heeft u nog vragen omtrent uw coronatoegangsbewijs? Kijk dan op www.testenvoortoegang.org of op www.coronacheck.nl hier vindt u antwoord op hoe de CoronaCheck-app werkt en ook de meest gestelde vragen.

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Helpdesk CoronaCheck 0800-1421 (Gratis) Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur. Of bel met Helpdesk Testen voor Toegang 088-7770809. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur.