Veelgestelde vragen

U kunt op deze pagina zoeken door de CTRL en F toets samen in te drukken. In het zoekveld dat vervolgens verschijnt typt u dan uw zoekwoord.

Vragen over openingstijden
Wat zijn de openingstijden van de servicebalie?
De servicebalie is geopend van maandag t/m vrijdag van 12.00 tot 17.00 uur. Bij voorstelling is de servicebalie vanaf 19.00 uur geopend voor kaartverkoop voor de voorstelling van die avond, en sluit om 20.30 uur. In het weekend en op feestdagen is de servicebalie 1 uur voor aanvang geopend.
Let op: tijdens de zomervakantie en kerstvakantie gelden er gewijzigde openingstijden. Kijk hiervoor op www.hetpark.nl/actueel

Vragen over gekochte kaarten
Ik ben mijn kaarten kwijt, wat nu?
Bij de servicebalie kunt u op de avond van de voorstelling een kopiekaart halen (er kan wel om een legitimatie gevraagd worden). De kosten hiervan zijn € 1,- per kopiekaart.

Kan ik kaarten ook teruggeven?
Mocht u verhinderd zijn voor een voorstelling waarvoor u al kaarten heeft, dan kunt u uw kaarten ruilen of retourneren tot één week voor de betreffende voorstelling. Dit kan op werkdagen tussen 12.00-17.00 uur bij de servicebalie of door middel van een mail naar servicebalie@parkhoorn.nl. Bij het retour brengen van de kaart(en) blijft het aankoopbedrag minus de administratiekosten in krediet staan op naam en adres van degene die de kaarten besteld heeft. Deze kan het krediet gebruiken om een andere voorstelling uit te zoeken.

Het krediet is niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor een cadeaubon of contanten. Het krediet is geldig tot een jaar na uitgiftedatum. De administratiekosten hiervoor bedragen € 2,50 per kaart, met een maximum van € 15,-.

Kan ik kaarten ook ruilen voor een andere voorstelling?
Kaarten kunnen tot uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de voorstelling geruild worden voor een andere voorstelling. De kosten hiervoor bedragen € 2,50 per kaart met een maximum van € 15,-.

Kan ik mijn kaarten weggeven aan iemand anders ondanks dat ze op mijn naam staan?
U kunt uw kaarten altijd aan iemand anders geven. Houd er wel rekening mee dat u nog altijd de informatie ontvangt over de voorstelling, als daarmee iets aan de hand mocht zijn (bijv. wijziging in tijd, wijziging in datum etc etc). Dit omdat de kaarten op uw naam staan.

Kan ik mijn abonnement laten vervallen?
Dit is mogelijk, de administratieve kosten hiervan zijn € 12,50. 

Vragen over administratiekosten
Ik koop mijn kaarten via internet en laat ze per e-mailbezorgen. Wat zijn hiervan de kosten?
De kosten hiervoor zijn € 1,25 per kaart met een maximum van € 3,75.

Ik koop mijn kaarten via internet en ontvang ze graag per post. Wat zijn hiervan de kosten?
De kosten hiervoor zijn € 1,25 per kaart met een maximum van € 3,75 plus € 2,50 verzendkosten.

Ik boek mijn kaarten via de servicebalie (e-mail / telefonisch) of aan de balie; wat zijn hiervan de kosten?
De kosten hiervoor zijn € 3,75 als u de factuur en kaarten per e-mail wenst te ontvangen en als u kaarten direct bij de servicebalie koopt. Als u de kaarten en factuur per post wenst te ontvangen zijn de kosten €4,50. 

Wachtlijst/Uitverkochte voorstellingen
Als een voorstelling is uitverkocht, kan ik dan mijn geld terugkrijgen als ik niet naar de voorstelling kan gaan?
Tot zeven dagen voor de voorstelling kunt u de kaarten terugbrengen aan de servicebalie. (zie 'Kan ik kaarten ook teruggeven?')

Voor uitverkochte voorstellingen geldt er een uitzondering: Indien er een wachtlijst bestaat voor de voorstelling die u niet kan bezoeken, kunt u soms tot op het laatste moment de kaarten terugbrengen naar de kassa. Zodra wij de kaarten of een mailbevestiging van u hebben ontvangen gaan wij de mensen bellen die op deze lijst staan. Als het lukt om de kaarten door te verkopen, wordt op uw naam het bedrag van de tickets onder aftrek van de administratiekosten in tegoed gezet. Kosten hiervoor bedragen € 2,50 per doorverkochte kaart met een maximum van € 15,-.

Hoe kan ik mezelf op de wachtlijst plaatsen als een voorstelling is uitverkocht?
Als u contact opneemt met de servicebalie kunt u zich voor iedere uitverkochte voorstelling op de wachtlijst laten plaatsen.

Hoe werkt de wachtlijst precies?
Zodra er kaarten terugkomen van een uitverkochte voorstelling, gaan wij de mensen bellen die op de wachtlijst staan. Het is voor ons belangrijk wel contact te hebben met iemand die op de lijst staat, omdat wij de kaarten vaak dezelfde dag ook weer willen verkopen. Bent u niet thuis op het moment dat wij bellen, dan bellen wij automatisch de volgende op de lijst. Wij spreken geen antwoordapparaten in. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Kan ik ook op de wachtlijst worden geplaatst als ik de kaarten voor een andere dag die ook uitverkocht is, wil ruilen?
U kunt zich ook op de wachtlijst laten plaatsen indien u voor dezelfde voorstelling maar dan met een andere datum wilt ruilen en deze ook uitverkocht blijkt te zijn. Als meerdere mensen dit hebben gedaan kunnen wij kijken of er iemand is die met u kan ruilen.

Vragen over cadeaubonnen en Podium Cadeaukaarten
Verkopen jullie ook cadeaubonnen?
Wij verkopen de Podium Cadeaukaart. Deze kaart ziet eruit als een pinpas en kan opgewaardeerd worden vanaf € 10,-. Bij de servicebalie zijn tevens diverse leuke cadeauverpakkingen verkrijgbaar.

Papieren theaterbonnen kunnen niet worden gebruikt als betaalmiddel bij internetreservering. Deze kunt u wel als betaalmiddel gebruiken bij de servicebalie in ons theater. Als u uw bestelling heeft gedaan via internet kunt u de bonnen ook daarna bij de servicebalie inleveren, waarna het bedrag (maximaal ter hoogte van het ticketbedrag) wordt teruggestort op uw rekening.

Welk bedrag staat er op Podium Cadeaukaart?
U kunt zelf bepalen welk bedrag (vanaf € 10,-) u op de Podium Cadeaukaart zet. 

Hoe lang is een Podium Cadeaukaart geldig?

De Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig.

Wat gebeurt wanneer niet het gehele bedrag van de kaart gebruikt wordt?

Het bedrag wat u moet afrekenen wordt van de kaart afgeschreven, het overige bedrag blijft op de kaart staan.

Kan ik Podium Cadeaukaarten ook via het internet verzilveren?
U kunt uw Podium Cadeaukaart ook verzilveren bij betalingen via internet. Dit doet u door het stappenplan 'Reserveren' te doorlopen. Na het invullen en controleren van uw gegevens, klikt u op 'volgende.' U krijgt nu een overzicht van betaalmogelijkheden. Hier klikt u de Podium Cadeaukaart als betaalmiddel aan. In het scherm dat zich vervolgens opent, voert u de code in die op de achterkant van de kaart staat. Daarnaast wordt ook om de verificatiecode gevraagd die zich onder de kraslaag aan de achterkant van de kaart bevindt. 

Als het tegoed op de kaart niet voldoende is voor het gehele aankoopbedrag kunt u het resterende bedrag met een andere betaalmethode (iDeal / Creditcard) voldoen. Een eventueel restbedrag blijft op de kaart staan staan en kunt u bij een volgende reservering gebruiken.

Kan ik ook andere cadeaukaarten bij Het Park verzilveren?
Het Park accepteert alleen de Podium Cadeaukaart als betaalmiddel. Andere bonnen (waaronder de Kunst en Cultuurkaart, VVV bonnen, de Entertainmentcart, Musicalbon etc.) accepteren wij niet.

Vragen over automatische incasso
Met het insturen van een bestelbon waarbij u tekent voor incasso gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. Hierbij machtigt u Het Park tot éénmalig automatische incasso met rekeningnummer NL90 RABO 0136269079. U verplicht zich tot afname van de toegewezen plaatsbewijzen, ook als u minder voorstellingen krijgt toegewezen dan u heeft besteld. Als u het oneens bent met deze afschrijving, kunt u het laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken contact op met uw bank en vraag uw bank naar de voorwaarden.

Vragen over tegoedbonnen
Hoe wissel ik een tegoed in?
U kunt een tegoed inwisselen bij de servicebalie van het theater. Indien u niet naar de servicebalie toe kunt komen, kunt u ook de bon naar ons opsturen of een mail sturen naar servicebalie@parkhoorn.nl. Geef hierbij aan welke voorstelling u heeft gereserveerd, uw volledige adresgegevens, klantnummer etc. Wij kunnen de bon dan van uw rekening aftrekken. Mocht er na aftrek van de bon nog een bedrag openstaan, kunt u het resterende bedrag gewoon naar ons overmaken. Het is wel belangrijk dat wij eerst de tegoedbon ontvangen en u daarna het restant bedrag overmaakt. Als u van ons nog een bedrag tegoed heeft omdat uw bon meer waard is dan de voorstelling dan krijgt u uiteraard voor het resterende gedeelte een nieuwe tegoedbon.

Hoe lang blijft een tegoed geldig?

Een tegoed is geldig tot 1 jaar na de datum van uitgifte.

Kan ik een tegoed ook via het internet verzilveren?
Helaas is het niet mogelijk een tegoedbon via het internet te verzilveren. Om u toch tegemoet te komen kunt u de reservering via het internet gewoon maken en afrekenen. Als u bij de servicebalie langskomt met de bevestiging en de tegoedkaart of een mail stuurt naar servicebalie@parkhoorn.nl (onder vermelding van uw volledige naam en adresgegevens) zullen wij het bedrag van de tegoedbon naar uw rekening overmaken.

Korting / Jongerenkorting
Hoe kan ik via internet aangeven dat ik een kaart met korting wil kopen?
Als u via internet kaarten reserveert en u de stappen volgt, dan komt u, nadat u de plaatsen heeft gekozen, in het scherm met de aantallen. De aantallen staan standaard op prijssoort “normaal”. D.m.v. het pijltje dat ernaast staat, kunt u kiezen voor een andere prijssoort. Indien er geen kortingen worden gegeven op de voorstelling, treft u geen andere prijzen aan.

Rolstoelplaatsen
Kan een rolstoelplaats ook via het internet gereserveerd worden?
Helaas is het niet mogelijk om via het internet een rolstoelplaats te reserveren. U kunt dit met de servicebalie regelen.

Waar zijn de rolstoelplaatsen in de zaal?
Er zijn in de Hamletzaal rolstoelplaatsen op rij 1, 2, 3 en 4 en ook op het balkon zijn er 2 rolstoelplaatsen.

Kan iemand die ik meeneem naast mij zitten als ik een rolstoelplaats reserveer?
Als u gebruik maakt van een rolstoelplaats kan degene die met u mee gaat inderdaad naast u zitten.

Oordopjes
Ik vind het geluid te hard staan in de zaal, wat kan ik hieraan doen?
Bij de garderode is het mogelijk om herbruikbare oordopjes aan te schaffen voor €2,99. De oordopjes hebben een uitstekend muziekfilter, veilige geluidsdemping, zitten comfortabel, zijn makkelijk mee te nemen en herbruikbaar. Daarnaast wordt de luisterkwaliteit behouden, maar kan u genieten zonder piep naderhand. 

Kindervoorstellingen
Hebben jullie ook stoelverhogers?
Speciaal voor kindervoorstellingen hebben wij stoelverhogers. Deze zijn gratis verkrijgbaar bij de garderobe of staan klaar bij de ingang van zaal. De stoelverhogers zijn alleen geschikt voor kinderen.

Mogen kleine kinderen op schoot?
Voor kinderen dient u gewoon een stoel te reserveren voor een voorstelling. Als meerdere mensen in de zaal een kind op schoot laten zitten, hebben de kleinste bezoekertjes in de rij erachter hier hinder van. Uitzondering hierop is het Wintercircus en de Babyconcerten. Alleen de allerkleinsten (baby’s en kinderen tot 2 jaar) die met hun ouders/broertjes en zusjes meegaan naar het circus mogen op schoot van één van hun ouders zitten.

Vragen over parkeren
Waar kan ik parkeren?
Onder de Schouwburg ligt een openbare parkeergarage en in de directe omgeving van het theater zijn voldoende parkeerplaatsen op loopafstand. In de parkeergarage kunt u alleen betaald parkeren.
Indien u in de omgeving parkeert is het vanaf 18.00 uur vrij parkeren. Donderdagavond is het koopavond en is er vanaf 21.00 uur vrij parkeren. Ook tijdens de (super)koopzondagen dient er betaald te worden voor het parkeren.

Waar kan ik mijn klacht kwijt over parkeren parkeergarage?
De parkeergarage en omliggende parkeergelegenheden worden beheerd door de gemeente Hoorn. Wie vragen over het parkeren heeft, kan terecht bij het bureau Stadstoezicht. Dat kan telefonisch op het nummer 0229-276880 of aan de balie, Nieuwe Wal 1, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur, donderdag tot 20.00 uur.

Hoeveel parkeerplaatsen zijn er onder de schouwburg?
De parkeergarage bevat 135 parkeerplaatsen, waarvan 2 invalidenplaatsen.

Wat kost het parkeren?
In de parkeergarage van Schouwburg en Congrescentrum Het Park kunt u parkeren voor €1,50 per uur. Het maximale tarief is €7,50 per dag. Betaald parkeren geldt op maandag t/m zondag van 12:00 tot 1:00 uur de daarop volgende dag. Het eerste half uur is gratis parkeren.

Voor bezoekers van de avondvoorstellingen in de schouwburg bestaan speciale parkeerkaarten. Deze kosten € 3,50 en zijn verkrijgbaar bij de servicebalie en garderobe van de schouwburg. De parkeergarage is 24 uur per dag geopend. Bij de betaalautomaat kan met muntgeld en met de pinpas betaald worden.

Beschikt de garage ook over een invalidenparkeerplaats?
De parkeergarage beschikt over 2 invalidenparkeerplaatsen.

Kan ik ook met een lift vanuit de parkeergarage in het theater komen?
Vanuit de parkeergarage begeeft u zich naar de garderobe. Naast de balie van de garderobe vindt u de lift.

Vragen over groepsreservering
Kan ik een voorstelling met een groep bezoeken?
Er bestaat een mogelijkheid om met een groep een voorstelling te bezoeken. Wij moeten hiervoor altijd eerst toestemming aan het betreffende gezelschap vragen, maar meestal is het geen probleem. Wij praten over een groep indien deze bestaat uit 20 personen of meer.

Krijg ik korting als ik met een groep kom?
Voor de meeste voorstellingen bedraagt de groepskorting € 2,- per persoon.

Kunnen jullie ook arrangementen aanbieden voor een groep?
Wij kunnen een hele avond uit voor u organiseren met diverse mogelijkheden zoals koffie met gebak voor aanvang, in de pauze een drankje, na afloop een nazit of misschien wel een diner vooraf. Bijna alles is mogelijk! Neemt u gerust contact met ons op.

Vragen over rondleidingen
Kan ik ook een rondleiding door het gebouw krijgen?
Schouwburg en Congrescentrum Het Park verwelkomt groepen voor een kijkje achter de theaterschermen. Groepen vanaf 8 personen zijn van harte welkom. U kunt zich opgeven via servicebalie@parkhoorn.nl of telefonisch contact opnemen met de servicebalie via 0229-291010.

Een rondleiding duurt ongeveer een uur en kost € 7,50 per persoon. De rondleiding begint met een kopje koffie met gebak. 

Het gebouw

Is er een lift aanwezig in het gebouw?
Het gebouw beschikt over een de lift die u vanuit de parkeergarage het theater in brengt en over een lift welke u naar de theaterzalen brengt.

Beschikt Schouwburg en Congrescentrum Het Park over invalidentoiletten?
Ja, het theater beschikt over 3 invalidentoiletten waarvan 2 in de foyer en 1 in het restaurant.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.